Haste the day



Julavslutning idag ..
som alla år , fast denna år var lite bättre då Nivala (teknik elev) gick upp på scen och improvisera lite .
Han gick upp iaf och vill att alla skulle klappa , sen börja han sjunga : " Vi har bara ett halvår kvar ,
halvår kvar , halvår kvar !!! "
Det var det bästa på länge och det behövdes.
Calle Rosenstam ( HR -lärare) sa till oss när vi satt och fika att detta halvår kommer gå så fort
att vi inte ens hinner med hälften , så snart står ni där på balkongen .. Och det gjorde mig och många fler ännu mer taggade på STUDENTEN ! :D

Det var närmare -20 grader kallt idag, men det strunta jag i. Nä, jag var fotosugen.
Så jag begav mig ut och fota lite :) blev mest bilder på Malou !
Ville helst ha någon att fota , en person . Som kanske kunde fota mig också. Men men
man kan inte få allt hela tiden :)
Gick sedan hem till mummu och moffa ( mormor&morfar) och fick lite god mat och värme .

Kvällen spenderades hos bästa grannen Pia . Hon satt med en hel drös julklappar till sina barn , dom har varit väldigt snälla i år . Trodde jag skulle slippa det där med att slå in paket, det gjorde jag också.
MEN ... Jag fick sitta och bygga i hop en gunghäst som var en ÄLG och hette EKORRE !
Ja, vad ska man säga. Ikea hittar på mycket knas dom ..
Sen blev det spökhistorier för hela slanten och när vi alla skulle hem & sova, så tog damerna en sista
rökstund tillsammans . Plöstligt så smäller det till i trädet och Sari (en annan go granne) reagerar direkt
och jag måste tillägga att hon är VÄLDIGT lättskrämd :D

Vi struntar i en händelsen och fortsätter prata om det vi gjorde. Efter en stund
smäller det yttligare en gång men då bakom mig och Sari. Hon flyger in mot väggen livrädd.
Mami flytter sig in mot Sari och Pia som står in mot väggen. Och jag måste då stå kvar.
Tittar mig mystiskt omkring men ser ingenting .
haha Stackars resten av våra grannar,dom måste tro att vi supit . Så mycket som vi skratta och härja,
men det är alltid lika trevligt att umgås med dem :)

Over and out :*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0